Algemene Voorwaarden

algemene voorwaarden afbeelding

Niet te veel regeltjes. Wel zo handig!

De algemene voorwaarden voor webwinkels zijn wettelijk vastgelegd, dus daar moeten wij ons ook aan houden. De regels voor webwinkels zijn in december 2013 aangepast conform de Europese richtlijn consumentenrechten. Hoewel nog niet alle regels verplicht zijn gesteld, hebben wij deze regels uiteraard al wel verwerkt binnen onze website en onze algemene voorwaarden.

Hieronder beschrijven wij onze werkwijze.

Afbeeldingen

Getoonde afbeeldingen kunnen in sommige gevallen afwijken, doordat onze leverancier de verpakking aanpast of omdat een bepaald merk is vervangen. Wij proberen uiteraard de afbeeldingen zoveel mogelijk actueel te houden.

Bestellen

Je kunt in onze winkel de gewenste producten selecteren en aan jouw winkelmandje toevoegen. Wij hebben ervoor gekozen dat je bij ons kunt kopen zonder dat je een account hoeft aan te maken. Je kunt natuurlijk wel een account aanmaken. Het voordeel is dat je dan bij een volgende bestelling jouw gegevens niet nogmaals in hoeft te vullen. Wij verkopen en versturen enkel pakketjes naar Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. Verzenden naar andere EU-landen kan enkel op aanvraag!

Minimale orderwaarde

Voor elke bestelling moeten wij kosten maken. De iDEAL betaling en de verpakking kosten ons geld, daarnaast zijn wij tijd kwijt om de bestelling te verwerken, factuur maken en het pakketje bij PostNL af te geven. Aangezien wij redelijk wat kleine/ goedkope artikelen in ons assortiment hebben, hanteren wij een minimale orderwaarde van €5,- om het voor ons kostendekkend te houden.

Bedrijven

Voor bedrijven bieden wij de mogelijkheid om op rekening te kopen. Je kunt de bestelling plaatsen en als betaalmethode ‘overschrijving’ selecteren. Wij zullen jouw bestelling vervolgens verwerken en je ontvangt de factuur met 14 dagen betalingstermijn per mail. Je kunt ook een bestelling per mail doen.
Bij bedrijven welke buiten Nederland zijn gevestigd zullen wij de btw naar verleggen (ICL-levering).

Voorraad

In onze winkel staat de voorraad van onze producten meestal aangegeven. Onze werkelijke voorraad kan wel eens afwijken! Omdat onze voorraad wekelijks wordt bijgewerkt bieden wij je de mogelijkheid om nabestellingen te doen, wij bestellen dan meteen jouw producten bij onze leveranciers, zodat je jouw bestelling normaal gesproken binnen 5 werkdagen tegemoet kunt zien.

Betalen

Je kunt jouw bestelling betalen via een overschrijving, dit kunt je zelf regelen via internetbankieren. Let wel: wij verwerken jouw order pas als de betaling bij ons is bijgeschreven! Dit kan soms enige dagen duren!  Ook kun je kiezen om de betaling via iDEAL te doen, dit gebeurt dus in jouw eigen vertrouwde betaalomgeving. De betaling is dan meteen geregeld en wij zullen jouw order dan z.s.m. verwerken. Uiteraard kun je ook met Creditcard betalen, en hebben wij enkele buitenlandse betaalmethoden geïnstalleerd. Alle online betalingen worden door onze partner Mollie verzorgt.

Verwerking

Wij trachten ernaar om je bestelling dezelfde of uiterlijk de volgende dag te verwerken. Is het product toevallig niet op voorraad, dan wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt. Onze voorraad wordt bijna wekelijks bij gewerkt. Jouw bestelling wordt dus uiterlijk binnen 5 werkdagen verwerkt en verzonden.

Verzenden

Door het grote aantal kleine bestellingen zijn wij genoodzaakt om bij een brievenbuspakje de volledige verzendkosten in rekening te brengen!
Wij verzenden al onze pakketten via MyParcel met de pakketdienst van PostNL. Voor het verzenden van een pakketje binnen Nederland rekenen wij €5,37 (€6,50 incl. Btw) en voor een brievenbuspakje €4,00 (€4,84 incl. btw). Bij bestellingen vanaf €40,– rekenen wij géén verzendkosten. Dit geldt alleen voor verzending binnen Nederland!
Voor het verzenden van een pakketje naar het buitenland (incl. Track&Trace) rekenen wij de volgende tarieven: België €8,75 (€10,59 incl. btw), Duitsland €9,00 (€10,89 incl. btw), Frankrijk €13,75 (€16,64 incl. btw) en Luxemburg €11,50 (€13,92 incl. btw).

Bedenktermijn

Om je te beschermen om impulsaankopen te doen via internet is er in de wet geregeld dat je een bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van jouw producten hebt. Je kunt de producten dus binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Deze regel geldt alleen als je als particulier een product koopt!

Retourneren

Als je niet het juiste product hebt besteld of je hebt een andere reden om het product te retourneren, dan dien je dit binnen 14 dagen te doen. Stuur ons een e-mail, zodat wij weten dat de bestelling retour komt (graag horen wij de reden van het retourneren, maar dat is niet verplicht). De kosten voor het retourneren zijn voor jouw eigen rekening! (Brievenbuspakje: €4,25, Pakketje: €6,95 via PostNL, binnen Nederland).

Als wij het product retour hebben ontvangen, storten wij binnen enkele dagen het aankoopbedrag terug op jouw rekening (de verzendkosten worden niet terugbetaald, aangezien wij deze kosten ook hebben moeten maken).

Aangebroken flesjes of gebruikte artikelen worden door ons niet vergoed! Retoucheerstiften en Flexpennen kunnen reeds gebruikt zijn en nemen wij daarom ook niet retour!

Klachten en Suggesties

Het kan natuurlijk voorkomen dat je een klacht of suggestie heeft met betrekking tot onze website, service of onze producten. Wij verzoeken je om de klacht of suggestie zo zorgvuldig en volledig mogelijk te omschrijven en dit samen met je NAW-gegevens per e-mail naar ons te verzenden. Wij nemen alle klachten serieus en zullen je zo snel mogelijk berichten met een eventuele oplossing.

Heb je nog op- of aanmerkingen op onze algemene voorwaarden, neem dan contact op. Wij houden niet van ontevreden klanten!